Tworzenie jest w stanie doprowadzić nas do pewnego celu. Na przykład przygotowujemy obiad dla naszych bliskich. I następnie cieszymy się, gdy widzimy uśmiech na ich twarzy, ponieważ zaspokoili swój głód i mieli z tego głęboką satysfakcję. Warto coś takiego odnieść również do wielu aspektów naszego życia, także zawodowego. Aktualnie dostrzegamy, jak szerokie możliwości zapewnia nam rynek online. To dzięki niemu udaje się dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców w dość szybkim czasie.

W tym kierunku udaje się także wykorzystać pewne działania marketingowe. Ich wdrożenie może sprawić, że z czasem nasze możliwości będą znacznie lepszej. To wszystko zachęca do tego, aby zastanawiać się nad tworzeniem wartościowych treści dla pewnej grupy odbiorców. Możliwe, że posiadamy doświadczenie w pewnej tematyce. A inni chcieliby je zdobyć. Moglibyśmy przygotować dla nich kurs online. Co my na to? Zapewne się obawiamy, ale nie warto. O wiele lepiej będzie spróbować.

Jak tworzyć kurs online?

jak tworzyć kurs online

Tutaj mogliśmy pozwolić sobie na zastosowanie pewnych programów do nagrywania filmu, ich edytowania, jak i publikowania. Przyda się nam również pewien sprzęt, czyli aparat, dobrze działający komputer. Jak i program do nagrywania ekranu naszego komputera. Dzięki temu wszystko, co będziemy chcieli na nim ukazać, staje się możliwe. W kursie online liczy się również nasz głos, więc w tym kierunku dobrze jest pozwolić sobie na zastosowanie konkretnego mikrofonu zewnętrznego, najlepiej podpinanego pod USB. To sprawi, że wszystkie nasze filmy będą dobrze słyszalne, więc widzowie poradzą sobie z odbiorem takiego contentu.

Na początku nie będziemy tworzyć idealnych filmów, więc na pewno pierwsze filmy nam nie wyjdą. Możemy na próbę przygotowywać różne filmy na swoim kanale YouTube. Jeśli okażą się dobre, to starajmy się je opublikować. Nie muszą być one zawsze związane z tematyką kursu online, który chcemy już niedługo przygotować, ukończyć, a następnie sprzedać.

Planujemy cały kurs internetowy

planowanie tworzenia kursu internetowego

Posiadanie pomysłu na kurs internetowy to jedno. Natomiast następnie powinniśmy pozwolić sobie na przygotowanie dokładnego spisu treści. Dzięki temu ocenimy, ile filmów musimy przygotować, ile lekcji stworzyć i jakie dodatkowe materiały przygotować dla uczestników kursu. Codziennie będziemy mogli nagrywać nowe lekcje i mieć więcej radości. Wszystko przez to, że udaje się nam sukcesywnie kończyć kurs online, z którego jesteśmy coraz bardziej zadowoleni.

Możliwe, że nie zawsze uda się nam nagrywać 1 film dziennie bądź więcej. Czasami będziemy mieli gorsze dni. Ale nie powinniśmy się zniechęcać. Ustalmy swój plan tygodnia w taki sposób, aby coraz bardziej przybliżać się do ukończenia kursu. Wyznaczmy sobie datę jego skończenia. Dzięki temu łatwiej będzie nam do tego dążyć.

Jak promować kurs online?

jak promować kurs online?

Już ukończyliśmy swój kurs internetowy, mamy go dobrze uporządkowanego. I teraz chcielibyśmy zdecydować się na jego sprzedaż. Jakie starania możemy podjąć, aby została ona przeprowadzona na dość wysokim poziomie?

Na początek dobrze jest rozwijać się w zakresie marketingu i reklamy. Dowiemy się, jak ogromne możliwości zapewnia reklama sponsorowana adwords i fb ads. Następnie poznamy zakres portali społecznościowych, jak YouTube. Tam będziemy mogli mieć kontakt z naszymi widzami i ich również informować o naszym kursie.

Nie należy jeszcze zapominać o tym, jakim wsparciem są własne platformy do tworzenia kursu online. Jedna z nich to WordPress, do której wystarczy zainstalować dodatkowe wtyczki. I jeśli to uczymy, to z czasem nasze możliwości okażą się znacznie lepsze. Będziemy mogli również odbiorcom naszego kursu przedstawić się z lepszej strony.

Zaczynając promocję kursu możemy jeszcze pomyśleć o pewnych platformach z kursami internetowymi, jak Udemy czy inne. To właśnie w nich mamy sposobność opublikowania naszego kursu. Jest on następnie dość skutecznie promowany. A to wszystko w ramach współpracy, na którą się decydujemy. W konsekwencji tracimy pewne prowizje, które zabiera sobie taka platforma. Przecież ponosi koszty związane z kampaniami reklamowymi, które organizuje na rzecz naszego kursu online. Ale mimo wszystko warto, ponieważ ich doświadczenie w tym zakresie jest o wiele więcej. Sprawdza się tutaj powiedzenie, że lepszy jest żywy pies, niż martwy lew.